Sila2 mengklik yer....TQ

Tuesday, February 21, 2012

menghupdate kata koooo....

As Salam,

Lama sungguh aku x menghadap blog aku yg terchinta ni..... mmg banyak benda aku nak bercerita tapi rasanya mcm x cukup time. Nak menghupdate kat teratak aku maleh, so masa2 terluang kat opis ni la aku bedal mengisi dada blog aku ni.

Bukan senang aku nak ada masa terluang kat sini, sepanjang masa aku bz n kadang2 aku buat2 bz. Tapi yg kerapnya bz sokmo.

Tapi sepanjang aku ditempatkan semula disini, mmg banyak duka dari suka. Aku mmg sedih dengan segala yg aku terima disini, jiwa ni rasanya boleh jadi tertekan dengan segala yg berlaku namun aku harus tawakal.

Buat permulaan aku kesahkan peristiwa paling latest terjadi keatas aku n other dlm company tmpt keje aku..... HR Department

Antara yg membaca blog aku yg letih ni (adaker org nak baca) ada x dari bahagian HR aka Human resources dlm melayunyer somber manusia. Apa role HR dlm sesebuah company yer? Adakah bahagian penambah masalah pekerja atau bahagian penyelesaian masalah pekerja? Kalau kat company aku ni HR hanya bahagian mengipas. Nama jer melayu tapi melayu yg layu. Sholat pekerja pun dicatu, zohor je yg boleh dilakukan masa waktu pejabat manakala Asar pula kena buat dirumah r lepas waktu kerja. Mmg malu aku nak cerita kisah dlm kain company aku ni tapi kalau aku pendam hati aku juga yg parah.Dulu masa HR aku diterajui oleh bangsa India, dia lebih menghormati waktu2 sholat dan dia lebih mewakili pekerja dari tertindas.

Aku ni kira2 kejenyer dicawangan n udah lebih dari 7 tahun aku memberi khidmat pada company ni, ujung2 yg aku dpt tahu bermula tahun lepas aku adalah salah seorg pekerja baru. Masuk tahun ni aku baru 1 berkhidmat dgn company...kelakar x? Itu lah keje HR yg sengal r yg nak tunjuk pandai. Dah aku panjangkan email pada GM pun x jadi aper sbb incident tu dah jadi keuntungan atas syarikat. TERBAIK KATA KOOO...

Aku rasa aku nak follow the flow kali ni...ada seorg dua sahabat2 aku diHead Quaters menasihatkan aku, buat keje separas aper yg mampu x perlu menunjukkan kelebihan kerana ia bakal tidak dihargai.

Chaiyooo..Chaiyooo Zai...Chaiyoo Zai...Usaha tangga kejayaan.

No comments:

Post a Comment