Sila2 mengklik yer....TQ

Wednesday, February 22, 2012

"Aper2 jer lah..." ayat penyedap hati.

As Salam,

Meminta pertolongan n kemudian banyak bunyi...mmg sakit jiwakan. Aku selalu sgt menghadapi situasi camni. Kalau korg kena aper akan korg buat ekkk.. Abih2 sure ayat "aper2 jer" lah yg kuar kan.

Aku pun naik malas n rimas wit person yg that kind of attitude, oppsssss utamakan bahasa kebangsaan.

Sama juga situasinya dengan bidang keje aku ni, melayan kerenah org. Kadang2 ada yg dtg minta tolong, tapi bila pertolongan dihulur n terjadi sesuatu diantara meminta pertolongan n melakukan pertolongan tersebut, kami dibarisan hadapan yg mengadap org ramai ni jugak lah yg akan terkena kemakian n kehamunannyer...perghhh ayat xder dlm kamus tu....Teror x aku, korg ada...oppssss!!!! kepoyoan plak.

So org2 diluar sana, tolonglah respect pekerja2 yg berurusan dengan org ramai ni. Tekanan mmg maha hebat, itu belum cerita kalau ketua bahagian tunjuk taring lagi.

Kalau x kuat mental silap2 boleh meroyan woooo...Betul x? Ada antara korg yg keje front desk x? Sure korg paham aper yg aku kata kan. Aper yg boleh kita buat hanya hibur-menghibur sesama rakan sekerja bila tekanan sampai tahap max kan. Kang nak di hempuk tukang bunyi tu, keje plak tah kemana...kalo nak dimaki pun cam kena pikir bepuluh2 kali. " Aper2 jer lah" Ader juga situation, pekerja yg mana x tahan kerja front desk ni boleh jadi mental. Perghhh.. memang maha hebat kan...

Ermmmmm ... inilah cabaran bagi pekerja2 yg sealiran....Istighfar je lah bebanyak. Utk rakan2 yg berada di bidang ni banyak2lah besabar dan cuba atasi tekanan yg mendatang dengan sentiasa meluahkan aper yg terpendam dan jgn disimpan menjadi dendam...ecehhh...
  
TQ en goggle...

2 comments: