Sila2 mengklik yer....TQ

Monday, November 8, 2010

Kukuhkah ikatan persaudaraan kita?

Terdetik di hati aku tika ini...apakah yg dipanggil persaudaraan? Adakah aku tahu dan aku paham apa itu persaudaraan?? Adakah persaudaraan itu antara adik-beradik, saudara-mara atau bagaimana?

Sungguh aku keliru.....

Adakah persaudaraan itu datang dari pertalian?? Jika tanpa pertalian apakah kita bukan bersaudara???

Yang bersaudara pun kadang-kadang sanggup memutuskan tali ikatan persaudaraan hanya kerana pergeselan yang sepatutnya boleh diselesaikan. Memang aku keliru.....

Keliru..keliru..keliru...

Betulkah tanggapan aku bahawa bersaudara adalah " susah bersama senang juga bersama."....adakah? Aku dibesarkan oleh seorg wanita yang x punya banyak saudara (jika saudara itu diukur dengan pertalian darah) namun dia gigih mengutip saudara....dan hasilnya dia punya ramai "SAUDARA" yang sanggup bersusah bersama dan senang pun bersama....


       Aku juga ingin mengutip SAUDARA...boleh kah??????

No comments:

Post a Comment