Sila2 mengklik yer....TQ

Monday, June 6, 2011

Kemarahan,kebanggangan (tergeliat lidah) & segala mcm penyakit hati....

As Salam,

Panas betul cuaca skrn ni kan...lebih2 lagi ari minggu lepas. Masyallah panas nyer tahap ....waduh2 sampai naik penin2 kepala aku.

Adakah ini petanda sesuatu???? Mmg sesuatu kan...Well aku bkn nak cerita bab paneh2 ni...aku nak cerita bab hati aku yg membara....rasanya lama dah aku x mengisi blog aku ni..mmg banyak betul benda aku nak kena kejar, tapi insyallah x lama lagi dpt la aku luangkan semula masa aku mengadap n menghupdated blog kesayangan aku ni. Dah banyak rasa benda yg settle tinggal skit lagi aku nak kena kejar.

Anyway, aku tetap nak cerita kepanasan hati aku yg melampau dari minggu lepas..it all happen in friday evening. Betul la kata org2 tua kan, kalau telampau girang akan membawa duka. Mcm biasa aku ni jenis seyom sokmo...tambah gelak over tu yg badan extra tu...tup2 aku buat satu keputusan yg org lain kurang berani nak amik disebabkan hari tersebut org yg berkuasa tidak ada dipositionya...cuti lah tu...Dengan berlagaknya aku membuat keputusan tersebut...mmg keputusan aku tu dipersetujui oleh mamber2 lain tapi tidak sipengawal. Masuk ptg pengawal yg cerdik x hinggat pie mengsms sipenguasa....udah lah jadi drama sms antara aku ngan sipenguasa, sedap2 mulut kata aku bangang..ok aku x kisah lagi tapi biler banyak plak cerita aku dah naik hangin..mmg nak kena lah jawapnya mamat sekor ni...at the end of the day aku maleh nak melayan sms hampeh aku off jer taliphone aku. Senang..aku pun x menyumpahkan..ko pun x betambah sakit.

Kadang2 kita membuat keputusan yg menyakitkan hati org lain walaupun kita tahu keputusan itu adalah yg terbaik..n utk meredakan situasi lebih baik kita mengalah dari kita menambah sakit hati kita dan akhirnya kita juga yg mengumpul penyakit dibadan. Sakit hatinya sebenarnya adalah pemulanya segala penyakit didlm badan..betul x??? Sebab tu Ugama juga melarang kita menyimpan dendam dan menyakitkan hati org lain, kerana akhirnya diri kita juga yg mendapat segala hasilnya.

Contoh terbaik depan mata..agaknya kerana kegemaran diri menyakitkan hati org lain..diri sendiri yg dilanda berbagai penyakit....tapi sedap2 plak mulut dok kata org santau..Please..kalau ko tu baik..org x akan ada hati nak memandram kan ko...tapi pada aku kalau diri kau sendiri yg mendatangkan penyakit tu sbb kegemaran kau adalah bersumpah palsu..org tua2 cukup marah main2 dengan sumpah kan...silap2 sumpah mkn diri....

Ahhh...x koser dah aku nak cerita banyak..harap2 diblog ni aku dpt luahkan aper yg terpendam dan dendam tidak menjadi..n penyakit pun harap2 susah nak singgah....Insyallah...

Maafkanlah aku kerana meluahkan keterbukuan hati.....

Sorryyyy..................

Vote for JAMBU.....APER PUN X BOLEH!!!!!!! (selingan iklan jab)

No comments:

Post a Comment