Sila2 mengklik yer....TQ

Saturday, February 12, 2011

Valentine R Maulidul Rasul......

Salam singgah.....masih rajin membaca yer...baguihhhhh.....
Membaca mengurangkan kearah nyanyuk sebab kita selalu mengerakkan otak utk berfikir...
Ishhhh...ishhh....issshhhhh makcik udah melalut plak kan...

Ari ni makcik nak  mengesahkan dua perkara diatas...

Tentu dikalanganan blogger ramai yg muda beliakan.....mana yg akan anda sambut Valentine r Malidul Rasul? Sementalah hari sambutannya tahun ni selang sehari kan....n kedua2 hari tersebut adalah sambutan hari kelahiran...x percaya......googlekan jer...seme akan keluarkan..

Tapi kita sebagai seorg Muslim adalah tidak digalakkan n diharamkan sebenarnya utk menyambut hari Valentine tu..tau kenaper???? Kerana Valentine adalah nama seorg paderi Kristian yg dibunuh kerana sifat kasih syg nya.(disbbkan itu org sebut ari kasih syg.....kasih syg la sgttt...) Dua ker tiga tahun kebelakangan ni mungkin kerajaan sudah buka mata kerana gejala sambutan Valentine ni banyak buruk dari baiknya n depa cuba membenteras....(akak sokong dik...)Macam2 benda x elok yg jadi dimlm valentine ni. Dlm paper smlm ada terbaca yg Jabatan Agama akan bersengkang mata utk membenteras gejala mlm Valentine.(Keep up the good work...I'll support you all the way)

Tapi sebagai muslim kita digalakkan menyambut kedatangan Maulidul Rasul..kenaper??? kerana Beliau adalah Nabi junjugan kita kan.... ingat tu...Kita bersyukur kerana kedatanganya...kita berada dilandasan yg benar..Insyallah. (Semoga anak2 ku memiliki sifat beliau walaupun x semua) Mana mungkin dpt kita menandingi maupun menghampiri sifat2 Nabi Muhammad SAW kan...kalau sedikit pun sifat beliau ada didlm hati kita, kita akan menjadi manusia yg tahu menikmati NUR Allah. Nabi Muhammad SAW tidak pernah ada perasaan riak, dengki n berdendam kan.....kalau la boleh kita memiliki hati begitu kan.....Namun kita boleh mencuba...

Manusia (Segelintir r seme ekkk????) didunia skrg makin jauh dari memiliki nilai2 kemanusiaan...kenaper????? Kerana depa lebih yakin menyambut Valentine dari menyambut Maulidul Rasul.... Mereka lebih galak menyambut Hollowen dari bermunajat pada Yg Esa dimlm hari dan mereka juga lebih suka beclubbing sakan dari menghadiri majlis2 ilmu diMasjid2 dan Surau...kesian kan......

Doa ku moga aku, anak2 ku, sahabat2 ku dan rakan2 blogger (yg masih dilaluan asal) akan dipelihara hati dan jiwa dari terpesong dan tidak mudah mengikut haluan gubahan musuh2 islam. Insyallah.....AMIN


2 comments:

  1. lebh baik smbut MAULIDUR RASUL ..ada faedhnya ..
    =)

    ReplyDelete
  2. aha...apa lagi beringat lar sama ye...hihi

    ReplyDelete