Sila2 mengklik yer....TQ

Monday, February 7, 2011

Rentetan Perjalanan kehidupan......

Assalamualikum....salam sejahtera n vanakam....(1 malaysia maaa...)

Lama rasanya aku x hapdet blog aku ni kan....mau dekat seminggu lebih rasanya...

Mmg mcm2 berlaku dlm perjlnan hidup aku selama 1week + ni...everything slowly changed. Alhamdulllillah banyak kepada kebaikan (harap2nya) Perjlnan karier aku sehingga kini nampaknye smooth n personal live plak seme ok2 jer.

Tapi kata org mana ader yg sempurnakan...dlm seme tengah chantik jer ni tetiba dahan pokok dihati aku digoyang...nama pun manusiakan..mana boleh tengok org senang...sesuka hati cuba nak menjatuhkan...agaknya org2 yg mcm ni x belajar dari pengalaman agaknya...hinggatlah..."baik niat anda, baik la jadinya tapi kalau sudah ditanam yg buruk mmg buruklah yg akan deperolehi kelak"

aku malas dah nak berdendam2 ngan org 2 yg camni....lambat-laun akan terungkai segalanyakan... lagi satu jgn suka mencari kesalahan org sahaja, kesalahan sendiri disimpan dlm peti...mmg x sesuai.  Aku nak move on, banyak benda yg aku nak kena kejar kat sini...sampai kadang2 aku rasa nak bernafas pun sedikit susah tapi mujurlah ada rakan2 yg berganding bahu, sama2 memikul permasalahan yg mendatang..Alhamdulliallah.

Bonda mertua yg uzur dikpg plak skrg ni agak lega jiwanya....yer la kan org tua maner yg suka duduk pindah-randah n nak menyusahkan anak2. Diorg lagi suka menenangkan diri dirumah yg menempatkan segala suka dan duka n segala sejarah silam tersimpan. Disaner lebih tenang baginya. Aku pun tumpang gembira utknya walaupun keuzurannya tidak menampakkan sebarang tanda akan pulih. Redha jer la..

Takat ni jer la dulu...aku nak sambung perjalanan kerja aku plak....mmg x terkejar masa skrg ni... ;)

1 comment: