Sila2 mengklik yer....TQ

Wednesday, January 26, 2011

Pemandu Malaysia...

Halluuuuu.....Konechiwa terkechiwa..eccehhhhh....terlebih poyo sudah.....

Ari ni otak aku beku lagi....selagi aku mengadap jln jem xder roti yg tah taun biler akan x jam nyer aku
x boleh nak ulas... tambah2 dengan sikap segelintir pengguna jlnraya yg xder tamadun...jln yg sepatutnya
boleh smooth pun akan jadi jam bila depa2 ni x ubah sikap...seme bangsa pun samer jer....

Aku paling terbakar kalau jln tu sepatutnya 2 lorong boleh bertukar menjadi 4 lorong...bayangkanlah yg dah menunggu dibahagian blkg x dpt nak move forward disbbkan ada pemandu yg overtake (mmg favorite org Malaysia agaknya) ...diorg langsung xder kesedaran sivik dlm diri x pikir org lain pun nak kejar masa jugak kan.....

Aku rasa rakyat Malaysia ni bila atas jln tetiba boleh bertukar jadi ultraman n ultrawomen kot.....seme x takut kemalangan...aku ni nak kata baik x la sgt...dah terbiasa dengan sikap2 pemandu yg lain kadang2 aku pun terikut sama... bila balik n renung semula baru aku perasan betapa kejinya sikap yg aku buat diatas jlnraya...

Bln depan genap setahun aku memegang lesen memandu...(gelak jgn x gelak) yer...baru setahun... tu pun sbb dipaksa oleh adinda terchinta utk ambik lesen...kalau x masih lagi ngan attitute "x per aku kan ader en. driver"
Mmg aku maleh nak pegang stereng sebenarnya...tapi atas desakan adik n nasihat mamber2 aku gagahkan juga....(mujur amik test 2 kali jer kalau lebih mau aku x mo dah....) n skrg aku masih pemegang lesen P...(Pemerhati....banyak benda boleh belajar ngan pemandu expert kat Malaysia tercinta ni..)

Sepanjang aku menjadi pemegang lesen "Pemerhati" ni mmg banyak yg sepatutnya x boleh aku jadikan contoh tapi disbbkan survival kata org aku pun follow jer laa....mmg umur aku dah jauh tapi kadang2 x perasan n tetiba hinggat masih awal 20an lagi... (jgn maraaaa...)

Ishhh.....aku ni dah melalut sgt ni...ok la..sebenarnya aku nak cerita bab Pemandu Malaysia jer tapi dah melalut2 ke lain...nanti sambung lagi yer....

Selamat Memandu pada sesaper yg akan memandu balik r nak pie keje......

camner la pusin stering yer..... tq en. goggle

2 comments:

  1. owh..masih "P" lagi. Apa maksud "P" tu?

    ReplyDelete
  2. P tu pemerhati n pengikut ...so kira2 aper senior buat kiat tengok n kemudian kita follow....

    ReplyDelete