Sila2 mengklik yer....TQ

Wednesday, December 1, 2010

Bila la kita nak .............ermmmm letihhhhh

Kadang2 aku terfikir aper bezanya mereka dengan kita???? Ada kaki, ada tangan n ada usaha...

Tapi kenapa depa boleh maju n tidak kita????

Salah satu jawapannya adalah kerana efficiency.... atau kecekapan (betul ker?)Salah satu yer....banyak lagi kalau nak difikirkan....


    
Contoh terbaik kedai makan...

Kenapa kedai mamak n kedai2 makan kaum cina selalu ramai pelanggan? Kerana  kecekapan mereka mengambil hati pelanggan....

Ini kisah aku yg boleh dijadikan contoh kegagalan kecekapan :-

2 kali dlm masa seminggu ni aku terkena dengan kedai mkn melayu......MELAYU yer.......
Yg pertama (cawangan kedai mkn ada nama)  hampir 20 minit aku duduk macam tunggul balak (sesuai la ngan bdn aku ni) hampehhhh nak amik pesanan...aku bangun n minta sendiri menu dari pemilik kedai n tunggu lagi 15 minit..x gak dtg aku blah....
Yg kedua amik order beria2 ni...1/2 jam x sampai, masuk 45 minit udah bersuara....n another 15 minit tanya semula order aper....ruper2nya x inform tukang masak....bila makana sampilak  x mcm diorder....adeii aiii...
Hati mmg terbakar...tapi memikir kaum sendiri ermmm..telan jer laaaa.......

Pernah kah anda mengalami situasi begini???? Sampai bila la kita nak tunggu n boleh lihat perkataan efficient ni dijadikan budaya?????? Kalau tidak rasanya sampai bila2 la kita begini.......

No comments:

Post a Comment