Sila2 mengklik yer....TQ

Thursday, November 25, 2010

Keturunan......

Keturunan maner kah anda????? bkn menurun ker aper yer..tapi salahsilah...agak2 aper bahasa moden atau terkini untuk salahsilah a.k.a keturunan????

Aper2 lah yer kalau rasa2 kurang paham buka2 la kamus n reki2 lah yer aper maksudnya...

Aku berketurunan kacukan....terperasan la konon (bkn kacuk cun pun) tapi ader ker keturunan kacukan??? atau pun lagi senang malindo kot......ader ker keturunan malindooo....adeii aiii ponin jab...

Dari belah bonda  -  atuk aku Kpg Talu, Pasaman Indonesia + nenek mendaling 
Dari belah abah - atuk aku org bonjur...belah mana x pasti + minangkabau (n9 laaa)

So kira2 skrg ni aku total keturunan seberanglahkan...ker aku keturunan kacukan??? blur..mmg blur... agak2 korang aper keturunan aku ekk...

Anak2 aku lagi double blur..... aku keturunan blur + apak diorg (minang + rawa) = blur mira / mirror ???? (sesuailah sgtkan.....)

Mmg blur.....nasib baik la skrg ni dah x pakai suku-sakat kalau x memang menayakan...jenuh plak nak cari maner suku...maner sakatnyer...

Pernahkah anda terfikir dari keturunan mana anda? Ermmmm..nampaknya segala akan blur selamanya kerana sudah lupus insan2 yg boleh dijadikan rujukan...

alahhhh ruginya aku...... 

No comments:

Post a Comment